About Me

My photo
Welcome. Just wanna share my thoughts and this is medium to express my emotions...:)

Sunday 11 March 2012

Pindah rumah


Sabtu lepas, akhirnya...aku pindah juga ke rumah baru saya, di Setia Tropika, JB. Alhamdulillah...lepas dapat kunci 5 Januari yg lepas, baru lah skrg berpeluang betul betul pindah rumah. Pakej angkut mak bapak & adik serta suami, dan juga baby maryam yg terjerit2 semalam kesukaan hehe..:) Rupa2nya, mmg tu rezeki mak abah lah yer..

alkisahnya..mmg plan nak beli rumah dah lama, since aku promoted jadi AM kat deloitte dulu..erm taun berapa ek..i guess 2009 or 2008, tak ingat..tapi time tu decide punya decide, last2 beli kereta dulu...tapi in early 2010 (time baru2 kenal hafis a.k.a suami or bakal bekas suami), time tu ktorg jalan2 g cs, nampak la pameran jual2 rumah ni..dok usha2..tu booth jual rumah kat taman seri austin, jb. Aku dgn dia pun pegi la survey umah tu, sampai sesat2 kitorg. Hurm..time tu mmg takde plan apa2 pun, nawaitu aku just nak beli rumah untuk parents aku so that we can stay together in a bigger house. that is why aku decide usha rumah double storey. time tu mana ada plan kawen2 ni kan, coz i am still single n dgn hafis pun time tu baru kenal2 je..pas agak2 mcm berkenan kat umah tu, aku pun g la bawak cik kiah a.k.a mak aku g tgk. n since dia sgt berkenan, aku pun terus g cop umah tu n bayar booking fee kat kak maziah..tak igt nama rumah tu tp aku ingat sgt color hijau dia..hehe...

as usual lah aku kan suka mintak pendapat ramai org before decide something..aku tanya kwn2 semua, especially penasihat utama aku si fuad n fahmi. Diorg ni pun pegi la usha rumah yg aku beli tu N........dua dua sengal ni komplen bagai nak rak!!! "aja, kenapa lah kau nak beli umah tu..please..kawasan dia..errr.....bla bla bla bla...." bebel punya bebel..sampai aku ada 2nd thoughts utk nak beli rumah..si fahmi pun terus g setia tropika n usha umah tu. he called me and bgtau advantage beli umah setia tropika yg mmg area dia urban n stylo lahh....then the other saturday aku dgn hafis pun pergi lah gak survey....erk...survey punya survey berkenan sgtlah kat rumah yg kitorg panggil rumah ferrari (sbb interior design dia berkonsep kan ferrari gitu)...yg best coz umah ni ada garaj kereta kat belakang, mmg best n ada style. kira sejiwa ah dgn aku. cewahh! bila tanya harga....erp!! alamak...mak dato..double dari budget aku.. mak aiii...tapi, dgn support yg teramat2 support dr en hafis, lama2 aku pun byr booking fee RM500....

still belum dapat decide sbb abah kata mahal sgt dan tak berbaloi. pergghh penat nya pencarian rumah..abah nak harga yg worth, klu boleh nak area2 umah dia jugak..hurm cari rumah sampai satu jb nak puaskan apa yg abah nak. tp mmg susah. time tu pulak aku ni maha busy, so mmg masa tu sgtlah tak ada utk belek2 itu dan ini...tp mybe rezeki sp setia lah kan nak cekik duit aku, last2 abah agree suh aku beli umah garaj tu..yeayyy...yg paling happy siapa tau- HAFIS. Dia budget time ni mmg konpem2 lah jadi laki aku kan? haha..pegi sain itu ini semua dgn dia. Tak lama pun bank nak approve loan n akhirnya...umah yg dinamakan Dycto Mezzo@Setia Tropika is mine..ngeh ngeh...;p

Well, Alhamdulillah...now...arini..dah 2 hari aku bermalam kat rumah tu..syukur..best sgt sbb tgk betapa excited nya abah...betapa bangga nya dia...tu je cukup buat aku happy..happy sgt tgk dia teruja...dia duduk kat master bedroom, aku duduk tgh2, shasha nuar n maryam duduk kat bilik belakang..hehe...suke nya aku..bila apa yg aku dapat, boleh dishare bersama...:) Alhamdulillah....mmg terasa bahagia..smlm kak lin pun turun dari melaka dgn anak2..dah mcm hari raya pun ada..best2!

hurm...kdg2 tu ada lah jugak teringat kat si dia. sbb rumah tu dia yg pilih, walaupun aku tukang bayo n empunya rumah. Time umah tu masih dalam peringkat work-in progress, kitorg selalu g visit..selalu berangan itu ini..cmana nak deco umah tu, apa nak buat berdua kat umah tu etc etc..n time amik kunci, dia yg g amik without me..dia amik dgn abah...tapi time duduk, akhirnya dia takde..dia tak berpeluang langsung pun nak duduk walau sehari kat rumah yg dia sebenarnya idam idam kan..takpelah, maybe bukan rezeki dia..n maybe dia bukan jodoh terbaik utk aku..n maybe Allah nak aturkan yg terbaik utk hidup dia, n aturkan terbaik utk hidup aku...tak apa lah...yang penting, aku patut rasa bersyukur yg teramat amat sgt..kerana Allah beri juga kebahgiaan dari sudut lain..kebahagiaan yg mungkin bukan aku seorang yang rasa, tapi dapat share dgn mak abah yg tersayang..

mak n abah...takde apa2 yg mampu dibalas utk jasa2 diorg selama ni..tapi ni sebahagian dari hadiah utk beri kegembiraan pada kamu although hadiah ni sgt2 kecil..thanks for everything..:)


1 comment:

  1. syukur sesangat .... ngan perubahan drastikkkkkkkkkkkkkk kawan aku cowang nie.... tgok... kegirangan dah kemanjaan Pak "Y" jelas terpancarrrrrrrr./........as a fween aku suke sangat.... kawan2 aku hepi ... senang ... aku just nk tumpang epi .... dan tumpang lepak kt uma stylo!!.. tur heheheh.. well done Aja a.k.a Muslimah ...vouge! hehehheh... muahhhh!! luv u

    ReplyDelete