About Me

My photo
Welcome. Just wanna share my thoughts and this is medium to express my emotions...:)

Thursday 8 March 2012

Nak jadi audit partner...boleh???

Hehe...boleh tak? bagi aku masa 5 tahun eh..lalala..boleh ker masalahnya? insyaAllah...amin...tapi kena baca byk...companies act, bnm act, ssm practice note, money lender act dan segala jenis act, kena telan cukup2..FRS, IFRS dan segala jenis S S S ni nak kena pahamkan...IAS, ISA, MASB lah apa lah..MIA rules la itu la ini la..wahhh...sempat ke ni 5 tahun? maybe...yakin boleh ya! Amin...mintak2 lah cita2 ku tercapai. Agaknya..agak nya lah kan, aku ni tercipta utk buat audit kot. haha. sbb tu dari dulu nak mintak commercial mcm payah no nak dapat! wakakaka! hurmm..kalau lepas2 ni, taun2 depan ke, mana lah tau ada mana2 akauntan nak ngorat aku, dipersilakan lah yer..boleh join bukak audit firm sama2..hehe..tu pun kalau aku punya title 'bini' dah tertanggal lah yer..ish ish..astaghfirullah...dosa..dosa...hurmm...future tak siapa boleh predict kan..tapi mintak yg baik je lah dgn Allah, insyaAllah dipermudahkan...:)! sambung baca practice note 12/2011 by SSM ya...daaa.........!

2 comments:

  1. Boleh....takde masalah...
    Kita buat cabaran, siapa yang dapat lesen audit dulu...hahaha
    Aku pun target dalam 3-5 tahun untuk dapat lesen...dalam masa tu nak 'kap seng tai fat' ilmu dari partner kat tempat aku ni dulu....huahuahua....

    ReplyDelete